Don Fransisco

2 februari 2008

Don Francisco

När jag nu är i farten med att tipsa om Keith Green och bra kristen musik från Jesusrörelsen, så kommer jag att tänka på Don Fransisco, samtida med Keith men nu levande. Det är något av ”samma ande” i hans musik, texterna är ofta bibelberättelser, och jag har ofta förstummats över skönheten i Guds kärlek och nåd och härlighet som blivit tydlig genom dessa sånger.

Han kallar sin organisation Rocky Mountain Ministries: ”Our goal is to put God’s Word to music, and to send it around the world.” Och skickar ut det gör de – sångerna är tillgängliga på MP3 för fri nedladdning. Rekommenderas.

http://www.rockymountainministries.org/membersite.html

One Response to “Don Fransisco”


  1. Hej broder,

    Kul att se att du bloggar. Boken ”Utan kompromiss” berörde mig djupt för ett antal år sedan och jag har en dubbelcd med Keith som jag gillar.

    Allt gott!

    Gustaf

Kommentera

